رنگ پیشفرض

رنگ آبی سیر

رنگ سبز

رنگ خاکستری

رنگ نارنجی

 
 
مباحث تخصصی موسیقی دیجیتال

مباحث تخصصی موسیقی دیجیتال

پرتال موسیقی ایرانیان در زمینه های زیر بانک اطلاعاتی کاملی را در دست راه اندازی دارد.   دریافت ریتم(استایل)انواع کیبورد الکترونیک دریافت نرم افزار های تخصصی دریافت فایلهای میدی و سانگ دریافت متن (لایریکس) آهنگ بررسی دستگاههای جدید بازار راهنمای خرید انواع ارگ و دستگاههای دیجیتال دیگر جزئیات
پرتال تخصصی موسیقی ایرانیان

پرتال تخصصی موسیقی ایرانیان

پرتال موسیقی ایرانیان بعنوان کاملترین مرجع موسیقی در ایران باهدف خدمت رسانی همه جانبه و کاملا رایگان به  تمامی علاقه مندان موسیقی شامل بخش های زیر راه اندازی شد. مرجع کامل موسیقی ایران و جهان تالار گفتگوی موسیقی وبلاگ موسیقی فروشگاه اینترنتی   امید است با همکاری دوستان عزیز بتوانیم گام مفیدی در راه ارتقای موسیقی برداریم. جزئیات
مباحث آموزشی عمومی و تخصصی

مباحث آموزشی عمومی و تخصصی

  پرتال موسیقی ایرانیان در زمینه های آموزشی اهداف زیر را دنبال مینماید:   موسیقی کودکان (ارف) آموزش تئوری موسیقی مباحث هارمونی سلفژ آواز آهنگسازی آشنایی با مشاهیر موسیقی جزئیات
دریافت (دانلود) نیاز های موسیقایی

دریافت (دانلود) نیاز های موسیقایی

پرتال موسیقی ایرانیان بخش دانلود نیاز های موسیقی را در بخش های زیر راه اندازی نمود.   دانلود فایلهای صوتی دانلود فایلهای آموزشی ویدیویی دانلود نرم افزار های عمومی و تخصصی موسیقی دانلود کتب آموزشی موسیقی دانلود پس زمینه های زیبا جهت استفاده در رایانه جزئیات
 
 
 
 
محل کنونی شما: آموزش و اطلاعات موسیقی ساز شناسی
 
 

 

 
 
 
 


بخش ساز شناسی پرتال موسیقی ایرانیان

  • سازهای زهی ( 5 مطالب )

    ساز های زهی:آن دسته از سازهای موسیقی هستند که در آنها صدا از ارتعاش زه یا تار یا سیم تولید می‌شود. معمولاً با زخمه زدن یا ضربه زدن و یا کشیدن کمان و آرشه بر روی این زه‌ها صدای دلخواه از ساز در می‌آید. سازهای زهی را به صورت‌های مختلف بخش‌بندی کرده‌اند.

  • سازهای بادی ( 2 مطالب )

    ساز های بادی: به سازی گفته می‌شود که تولید صدا در آن از طریق دمیده شدن هوا در آن تولید گردد.

    سازهای بادی از اولین آلات موسیقی بودند که به دست بشر ساخته شدند. انسان‌های قرون گذشته آموخته بودند که با دمیدن در مخروط، برگ، یا حتی شاخ حیوانات می توانند صدایی بلند و بوقی مانند تولید کنند. آن‌ها با استفاده از این دانش به ساختن آلات موسیقی کنونی پرداختند.ریشهٔ سازهای بادی کنونی از همان سازهای بادی اولیه است که از نظر ساختمان و چگونگی تولید صدا به دو دستهٔ کلی چوبی و برنجی تقسیم می شود:

    1- سازهای بادی چوبی : به آن دسته از سازهای بادی گفته می‌شود که تولید صدا در آنها از دو طریق انجام گردد. از همین رو سازهای بادی جوبی به دو دسته تقسیم می‌گردند.

    • سازهای بادی چوبی بی زبانه ( بی قمیش)
    • سازهای بادی چوبی زبانه دار ( با قمیش)

    سازهای بادی چوبی بی زبانه ( بی قمیش ) به سازهائی گفته می‌شود که تولید صدادر آنها از طریق برخورد هوا با تیغه هوائی که در بدنه آنها وجود دارد صورت می‌پذیرد.(معمولاً لوله یا مجرای توخالی هستند که در آن ستونی از هوا یا در اثر دمیدن نوازنده در دهنی (مانند نی) و یا تیغه هوائی مانند فلوت به ارتعاش در می‌آید). سازهای بادی چوبی زبانه دار به سازهائی گفته می‌شود که تولید صدادر آنها از طریق دمیدن هوا و به حرکت در آمدن و ارتعاشات بخش کوچکی که از جنس نی یا پلاستیک است( قمیش - زبانه)انجام می‌شود. مانند کلارینت اجرای نت‌های مختلف و تغییر در ارتفاع صدا، با باز و بسته کردن کلیدها یا حفره و سوراخ‌های هوائی(برای بلند وکوتاه کردن طول لوله تشدید کننده) انجام می‌شود.

    2- سازهای بادی برنجی : در این دسته از سازها تولید صدا از طریق لرزش سریع لب‌های نوازنده در درون کاسه دهنی حاصل می‌شود مانند ترومپت، ترومبون و توبا.

  • سازهای کوبه ای ( 1 مطلب )

    ساز کوبه‌ای یا پرکاشن به هر سازی گفته می‌شود که از طریق ضربه، تکان، سایش، خراش و یا هر عمل دیگری که منجر به نوسان شود، تولید صدا کند. وظیفهٔ اصلی سازهای کوبه‌ای معمولاً اجرای ضرب (ریتم) در متن آهنگ است ولی توانائی اجرای ملودی را هم دارد. این ساز احتمالاً پس از صدای انسانی قدیمی‌ترین نوع ساز است. سازهای کوبه‌ای را کلا می‌توان به ۲ دسته، سازهای کوبه‌ای با کوک معین مثل زیلوفون و سازهای کوبه‌ای با کوک نا معین مثل انواع طبل تقسیم کرد. تاریخچه سازهای کوبه‌ای به هزاران سال پیش برمی‌گردد.

  • سازهای کلاویه ای ( 1 مطلب )

    ساز صفحه‌کلیددار سازی است که برای نواختن آن از صفحه‌کلید استفاده می‌شود. شناخته شده‌ترین این گونه سازها پیانو است.

  • سازهای الکترونیکی ( 1 مطلب )

    ساز موسیقی الکترونیک سازی است که با استفاده از علم الکترونیک تولید صدا می‌کند. چنین ابزاری با خروجی دادن یک سیگنال الکتریکی صوتی که در نهایت یک بلندگو را به صدا درمی‌آورد، کار می‌کند.

    یک ساز الکترونیکی متداولا می‌تواند دارای یک رابط کاربر برای کنترل صدای خود باشد،اغلب به وسیله تنظیم گام، فرکانس، یا طولمدت یک نت. هرچند با سیر نزولی استفاده از رابط کاربر و توابع تولید صدا به صورت دو قسمت مجزای کنترل کننده(دستگاه ورودی) و یک ترکیب کننده موسیقی (سینث سایزر) بترتیب ،دو دستگاهی که از طریق زبان اجرایی موسیقی مانند رابط دیجیتالی سازهای موسیقی و کنترل صدای باز.

    یک ابزارموسیقی الکترونیک را می‌توان به عنوان یک زیرمجموعه از برنامه‌های پردازش سیگنالهای صوتی مشاهده کرد.ابزارهای موسیقی الکترونیکی ساده که گاهی افکت‌های صوتی نامیده می‌شوند.مرز بین صدای افکت‌های صوتی و صدای حقیقی ابزار اغلب مبهم است.

    آهنگساز و مهندس فرانسوی ادگار وارز توسط شیپور الکترونیک، سوت‌ها و نوارمغناطیسی قطعات متنوعی نوشت که قابل ذکرترین آنها برای غرفه فیلیپس در نمایشگاه جهانی بروکسل در سال ۱۹۵۸ است.

    ابزارهای موسیقی الکترونیک امروزه بطور گسترده‌ای در بسیاری از سبکهای موسیقی استفاده می‌شود.توسعه ابزارهای جدید موسیقی الکترونیک، کنترل کننده‌ها ، سینت سایزرها به عنوان زمینه‌ای فعال برای پژوهش علمی ادامه پیدا کرد. کنفرانس‌های جهانی تخصصی سازماندهی شد، از معروفترین آنها می‌توان از واسطه‌های جدید برای بیان موسیقی نام برد که برای گزارش کردن از لبه تیز این ابزار تشکیل شده بود نام برد. همچنین محیط ویترینی برای هنرمندانی که در اجرا یا تهیه موسیقی از ابزارهای موسیقی الکترونیکی، کنترل کننده‌ها، ثینت سایزرها بهره می‌بردند.

  • ساز های دیگر ( 1 مطلب )

    سازهایی که در رده بندی های استاندارد قرار نمی گیرند در این بخش قرار میگیرد.

  • ابزار و قطعات موسیقی ( 1 مطلب )

    در این بخش ابزار آلات نواختن سازها و لوازم جانبی سازها بررسی می شود.

 
 
 
 
 
 
آگهی
آگهی